Чи можна повернути подарунковий сертифікат


Подарунковий сертифікат — річ корисна, але на жаль як дарувальника, так і обдаровуваного, не завжди потрібна. У зв’язку з цим нерідко виникає питання: чи можна повернути подарунковий сертифікат і натомість просто отримати гроші за нього? якщо так, то які умови при цьому повинні бути дотримані? протягом якого часу за Законом правомірний повернення? Відповідь на ці та інші запитання шукайте в даній статті.

Про що йдеться у Законі?

Відносини купівлі-продажу між продавцем і споживачем регулюються діючими нормами Закону «Про захист прав споживачів». Покупець має право повернути невподобаний йому непродовольчий товар назад в магазин і отримати гроші за нього, якщо з моменту його придбання минуло не більше 14 днів. При цьому товар повинен не підходити покупцеві по одному з наступних критеріїв: розмір, фасон, колір, форма, габарити, комплектація.

Провести повернення в цьому випадку може як сам покупець, так і довірена особа або той, кому товар був подарований. Надання чека в двох останніх випадках обов’язково.

Що стосується повернення подарункового сертифіката, то з законодавчої точки зору він ніяк не регулюється. Однак, магазини самі встановлюють правила і умови їх повернення. Про правила та умови повернення подарункових сертифікатів в магазин читайте в наступному розділі.

Правила повернення

Порядок повернення подарункових сертифікатів в магазин регулюється чинними нормами Закону «Про захист прав споживачів». Так, отримати гроші в обмін на подарунковий сертифікат споживач може в таких випадках:

  • Якщо вам подарували сертифікат на покупку якогось товару, який підлягає обміну та поверненню (у відповідність з Законом «Про захист прав споживачів»), пізніше, протягом встановлених термінів ви можете зробити його повернення в обмін на гроші (готівкові);

Отримати натомість новий сертифікат у вас вже не вийде.

Якщо ви отримали в подарунок сертифікат на надання якоїсь послуги, ви маєте право відмовитися від послуги і повернути гроші взамін на повернення сертифіката. При цьому споживач повинен повернути виконавцю послуги ту частину вартості сертифіката, яка будуть еквівалентна сумі понесених ним витрат, пов’язаних з виконанням комплексу зобов’язань за цим договором. Повернути гроші за подарунковий сертифікат можна після закінчення терміну, протягом якого його можна використовувати.

Якщо магазин відмовляється повертати подарунковий сертифікат при задоволенні всіх умов, перерахованих у випадках вище, ви праві домогтися цього, склавши претензію на магазин або звернувшись з позовом до суду.

Претензія: структура, правила складання

Якщо продавець відмовляється проводити повернення подарункового сертифіката і грошей за нього, ви можете вирішити ситуацію, подавши претензію на нього. Зробити це можна як до звернення в суд, так і в якості додаткової міри, плюсом до подачі позовної заяви.

Незважаючи на те, що сама по собі заява не має встановленої форми, при її складанні краще враховувати деякі структурні особливості, а саме:

  • Реквізити сторін (магазин і покупця): юридична адреса та адреса проживання, ім’я, прізвище, по батькові, контактна інформація;
  • Опис причини повернення подарункового сертифіката, перерахування фактів, які підтверджують неможливість його використання (наприклад, пов’язаних із закінченням терміну його дії) і ін.

В описовій частині також рекомендується використовувати законодавчі посилання, що підтверджують ваше право на повернення подарункового сертифіката або товару, купленого на нього.

  • Вимоги до магазину, в який ви хочете повернути товар. Це може бути повернення грошей або обмін товару, купленого на нього, на інший товар, що влаштовує вас по всіх параметрах;
  • Перерахування переліку додаються до претензії документів (ксерокопія чека, дані банківської картки, якщо оплата здійснювалася безготівково або зафіксовані в письмовому або цифровому форматі свідчення очевидців);
  • Крім того в претензії потрібно вказати термін, протягом якого за законом магазин зобов’язаний надати відповідь заявнику і повернути гроші в обмін на повернення подарункового сертифіката;

Передати складену претензію у магазин ви можете одним з таких способів:

  • В ході особистого з’явлення;
  • Рекомендованим листом з можливістю повідомлення;

Звернення до суду

Якщо після розгляду претензії магазин відмовляється задовольняти вимогу, перераховане в ньому, покупець має право звернутися в судову інстанцію, попередньо склавши позовну заяву встановленого зразка.

Крім старих вимог, перерахованих в претензії, ви можете додати в позов нові вимоги. Наприклад:

  • Матеріальна компенсація понесених судових витрат;
  • Матеріальна компенсація за заподіяння моральної шкоди;
  • Неустойка;

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *