Чи можна повернути самокат назад у магазин


У відповідність з Законом «Про захист прав споживачів», покупець має право повернути самокат назад в магазин. Однак, при цьому повинні бути задоволені деякі умов повернення.

У даній статті ми відповімо на наступні питання: в яких випадках можна повернути самокат назад в магазин? які умови при цьому повинні бути дотримані? як правильно скласти заяву на повернення товару?

Законодавче урегулювання

Відповідно до закону, покупець може повернути самокат який просто не підійшов, в перші чотирнадцять днів з моменту його покупки, якщо він не підійшов за однією з наступних характеристик: форма, розмір, колір, габарити або комплектація.

Повертаючи самокат належної якості, покупцем повинні бути задоволені наступні умови повернення:

  • Збереження товарного виду (упаковка, наклейки, фабричні ярлики і ін.);
  • Відсутність слідів експлуатації (потерті колеса, подряпини, відсутні деталі, неповна комплектація);
  • Чек або інший документ, що підтверджує покупку самоката в конкретному магазині;

Продавець не має права відмовляти повертати справний самокат, при задоволенні всіх вимог, тільки через відсутність чека. Замість нього, покупець може пред’явити будь-який інший документ, що підтверджує покупку самоката або запросити в магазин свідка (друга, родича або знайомого), який підтвердить факт придбання.

Перед походом у магазин покупець повинен переконатися, що взяв з собою:

  • Паспорт, який знадобиться при заповненні заяви на повернення;
  • Чек від самоката або інший документ, що підтверджує покупку;
  • Сам самокат;

Повертаючи справний, але не придатного з якихось характеристикам самокат покупець може висувати одну з наступних вимог:

  • Обмін самоката з невідповідними характеристиками на схожий, але відповідний по всіх параметрах;
  • Обмін самоката на модель іншої фірми і вартості з перерахунком вартості покупки;
  • Повернення повної вартості покупки в обмін на повернення самого самоката;

Останній варіант використовується тільки в тому випадку, якщо два попередній неможливо втілити в життя в силу якогось фактора. Наприклад, на момент звернення в магазин покупця, в ньому немає відповідної моделі самоката, а очікувати, поки в наявності з’явиться відповідна покупець не згоден.

Якщо виявлено брак

Провести повернення самоката покупець може при виявленні у нього якогось дефекту, вади (про який в момент його покупки не повідомив продавець) або виробничого браку.

Повернути неякісний самокат покупець може:

  • протягом перших 15 днів з моменту покупки, якщо у нього виявився невеликий недолік;
  • протягом гарантійного терміну, встановленого на нього (якщо такий є);
  • протягом терміну служби, установленого виробником (можна прочитати на упаковці);
  • протягом двох років з моменту покупки, якщо гарантійного терміну не встановлено.

Повертаючи неякісний самокат покупець може висувати одну з наступних вимог:

  • Обмін неякісного самоката на такий же, але якісний;
  • Обмін неякісного самоката на модель іншого виробника з перерахунком вартості покупки (якщо є необхідність);
  • Повернення частини вартості самоката зважаючи виявленого дефекту;
  • Усунення дефекту в рамках дії гарантійного терміну (при наявності);
  • Усунення дефекту в встановлені Законом «Про захист прав споживача» терміни;
  • Повернення повної вартості самоката натомість на його повернення в магазин;

Повертаючи його в магазин, покупець повинен подбати про те, щоб взяти з собою:

  • Сам самокат, заводську коробку від нього, наявні документацію;
  • Паспорт (для заповнення заяви на повернення товару неналежної якості);
  • Чек (якщо не був загублений);
  • Заява на повернення товару неналежної якості;

Повертаючи неякісний самокат, термін розгляду заяви може затягнутися, якщо його додатково відправлять на незалежну експертизу, і скласти від 10 до 30 днів.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *