Повернення акумулятора до магазину


У відповідності з Законом «Про захист прав споживачів», покупець може зробити повернення автомобільного акумулятора, але за певних умов. У даній статті ми постараємося відповісти на наступні питання: в яких випадках споживач має право повернути акумулятор? Як правильно це зробити? Протягом якого періоду часу можливе повернення?

Чи можна повернути?

Згідно з Законом «Про захист прав споживачів», покупець має право зробити повернення акумулятора назад в магазин, проте виключно в рамках дії гарантійного терміну, встановленого на нього виробником і прописаного на упаковці приладу.

Автомобільний акумулятор є технічно складним товаром, на який поширюється гарантійний термін. Повернути його можна тільки якщо він — неналежної якості. Акумулятори належної якості обміну та поверненню не підлягають

Причиною повернення акумулятора по гарантії може бути тільки заводський брак. Тобто якась несправність, що виникла з вини виробника. Якщо ж причиною виниклої несправності акумулятора стане його знос (спровокований самим покупцем), продавець відмовить в поверненні, навіть якщо термін гарантії на нього ще не закінчився.

Найбільш доказовим і незаперечним дефектом акумулятора, при виявленні якого вам точно зроблять його повернення, є обрив ланцюга та коротке замикання.

Процедура повернення

Першою умовою повернення акумулятора є наявність у нього не минув гарантійного терміну. У одних виробників цей термін може скласти одні рік, у інших — два.

Якщо покупець виявляє у акумулятора виробничий брак, він може розраховувати на:

  • його заміну на такий же, але справний прилад;
  • усунення виробничого браку, доставивши його в ремонт;
  • повернення повної його вартості в обмін на повернення самого приладу;

Для того, щоб одне з перерахованих вище умов було задоволено, покупець повинен:

  • Переконатися, що гарантійний строк не акумулятор не закінчився, знайти гарантійний талон;
  • Скласти заяву на повернення товару неналежної якості;
  • Знайти чек, що підтверджує покупку товару;

Якщо чек загублений, покупець може використовувати інший документ, що підтверджує покупку (наприклад, відривну квитанцію або історію списання з банківської карти), або використовувати показання свідків (друга, знайомого, консультанта магазину).

  • Взяти паспорт (він знадобиться при заповненні заяви в магазині);

Звернувшись у магазин, покупець повинен пояснити продавцеві причину повернення, а також надати заяву, сам акумулятор і підтверджують його слова документи (чеки, показання свідків, результати проведеної експертизи (якщо покупець проводив її за свій рахунок) та ін.)

Після того, як заяву та акумулятор будуть передані продавцю, він буде відправлений на незалежну експертизу. Її мета — виявити першопричину несправності. Якщо причиною поломки апарату виявиться виробничий брак, вимоги покупця будуть задоволені. Якщо ж перевірка виявить знос — в поверненні / обміні / ремонті товару буде відмовлено.

Перераховані вище умови повернення поширюються як на акумулятори, куплені для автомобілів окремо, так і ті, що є комплектуючими частинами при купівлі цілого авто.

Якщо вам відмовили

Повертаючи несправний прилад, покупець може наштовхнутися на несподівану відмову, особливо якщо він намагається повернути акумулятор, куплений окремо в якомусь магазин, а не в комплекті з авто.

Як показує практика, при покупці авто в офіційного автодилера труднощів з поверненням / обміном несправних автозапчастин не виникає, оскільки вони дорожать своєю репутацією і тому не будуть роздмухувати конфлікт через якийсь автозапчастини. Повертаючи ж окремо куплений акумулятор для авто в якийсь невеликий магазин, велика ймовірність наштовхнутися на відмову продавця. Потрібно бути готовим до того, що він спробує зробити все, щоб довести вину покупця в поломки двигуна.

Якщо це відбувається, покупець повинен довести зворотне. Довести наявність виробничого браку, а не власної провини можна, організувавши проведення незалежної експертизи за свій рахунок.

Незалежна експертиза відбувається в кілька етапів:

  • Дані гарантійного талона звіряються з відомостями на етикетці товару;
  • Акумулятор перевіряється на предмет механічних пошкоджень;
  • Перевіряється електрорушійна сила;
  • Вимірюється температура, щільність і рівень електроліту;
  • Перевіряється прозорість електроліту в кожній банці приладу;
  • Перевіряється прозорість вентиляційного отвору;
  • Якщо пробки відсутні, дістається індикатор і змиритися рівень щільності ЕРС в конкретної банку;
  • Після цього вирішується: зарядити акумулятор або розкрити його для виявлення інших несправностей;
  • Після зарядки прилад обмацують. Якщо одні з полюсів перегрівся, значить у нього є якісь пошкодження;
  • Якщо приймається рішення розкрити акумулятор, термін проведення його діагностики займає близько чотирнадцяти днів;

Якщо результати експертизи покажуть наявність виробничого браку, покупець має право вимагати від продавця замінити або відремонтувати акумулятор. Якщо і в цьому випадку продавець відмовляється задовольнити вимоги покупця, той має право:

  • Подати претензію на ім’я директора магазину / автосалону;
  • Подати позовну заяву до мирового суду;

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *