Як повернути автомобіль до автосалону


Відповідно до Закону «Про захист прав споживачів», повернути автомобіль у магазин можна тільки в разі виявлення у нього не обумовленого на момент покупки суттєвого недоліку. В які терміни можна повернути автомобіль до автосалону? Які правила повернення автомобіля до автосалону? Читайте в цій статті.

Про що йдеться у Законі?

Відповідно до Закону «Про захист прав споживача», автомобіль вважається технічно складним товаром, який можна повернути або обміняти в магазині, якщо він належної якості і не підходить покупцеві за формою, фасоном, розміром, забарвленням, габаритам або комплектації.

Так, наприклад, ви уклали договір купівлі-продажу на покупку автомобіля в автосалоні, внесли оплату (або оформили кредит), але сівши в машину зрозуміли, що погарячкували з кольором. З моменту покупки пройшов буквально один день, ви повертаєтеся в салон і говорите, що куплена машина не підходить вам за кольором і ви хочете зробити обмін на машину іншого кольору. Автосалон вправі відмовити вам, так як машина входить в перелік товарів, які не можна повернути без виявлення у них якихось недоліків.

Як повернути автомобіль до автосалону протягом 14 днів?

Згідно із законом «Про захист прав споживача» повернути автомобіль в автосалон протягом 14 днів можна наступних випадках:

  • Якщо в процесі експлуатації автомобіля у нього були виявлені якась несправність або недолік, про яку продавець не попередив;

Наприклад, при підборі ТЗ продавець говорив, що машина відмінно поглинає вуличний звук, а на ділі з’ясувалося, що машина не поглинає сторонні звуки взагалі. Або якщо у купленої машини виявилися несправні «двірники».

  • Якщо машина не втратила свій товарний вигляд;

Ви зберегли всі наклейки, ярлики та етикетки, які були приклеєні в салоні, на капоті або лобовому склі автомобіля.

  • Машина не має слідів експлуатації;

Зрозуміло, що після покупки автомобіля, ви встигли трохи «об’їздити» його. Але якщо ви хочете повернути куплений автомобіль в автосалон, то на лобовому склі не повинно бути відколів від каменів на дорогах, на сидіннях не повинно бути масляних слідів, а на капоті машини вм’ятин або подряпин.

Порядок дій при поверненні дефектного автомобіля

Якщо всі перераховані вище умови дотримані, то ви повинні:

  • Приїхати на автомобілі в автосалон, захопивши з собою всі документи, які були отримані при покупці;

Як правило, перелік документів включає в себе наступні: договір купівлі-продажу, документи про оплату, договір на надання кредиту і т.д.

  • Назвати причину повернення і свої вимоги;

Згідно із законом «Про захист прав споживачів», ви маєте право розраховувати на:

  • Повернення повної вартості автомобіля в обмін на повернення автомобіля;
  • Обмін автомобіля на такий же автомобіль, але без виявлену несправність / нестачі; Обмін автомобіля на автомобіль іншої марки (з перерахунком вартості);
  • Усунення недоліку за рахунок автосалону;
  • Компенсація вартості ремонту автомобіля;

Повернення несправного автомобіля після 14 днів

Поверненням автомобіля по закінченню 14 днів водій повинен може зайнятися в наступних випадках:

  • Якщо у купленого автомобіля виявлено значний недолік;
  • Якщо автосалон відмовляється від проведення ремонту в рамках дії гарантійного терміну;
  • Якщо гарантійний ремонт «затягнувся» на термін, що перевищує сорок п’ять днів;
  • Багаторазові поломки купленого автомобіля (більше двох разів), внаслідок чого його власник фактично керував ним менше місяця;

Гарантійний термін — шість місяців.

Так, якщо за пів року користування автомобіля його покупець постійно здавав його в ремонт в автосалон, де він був придбаний, і за цей період їздив на ньому всього тридцять днів, то підстав для його повернення у покупця більш, ніж достатньо.

Що вважається недоліком, через який можна зробити повернення автомобіля?

Відповідно до Закону «Про захист прав споживачів», повернення автомобіля можливий, якщо виявлені недоліки:

  • Взагалі не можна усунути;
  • Усунути можна, але при скоєнні серйозних фінансових витрат;
  • Виникаючі знову і знову після кожного ремонту;
  • Виниклі недоліки сприяють появі інших недоліків;

При цьому повернути неякісний автомобіль в автосалон можна навіть в тому випадку, якщо його ремонтують занадто довго (довше півтора місяців).

Приклад: ви придбали автомобіль, а передачі в ньому регулярно заїдають, що створює аварійні ситуації на дорогах. Полагодивши «передачі», через якийсь час в автомобілі стали регулярно заїдати гальма або НЕ прокручуватися кермо. Повернути автомобіль в салон при виявленні таких недоліків не складе труднощів.

Як повернути автомобіль в автосалон?

Найкращий спосіб це зробити це — звернутися до юриста. Що він зробить?

  • Складе письмову вимогу про розірвання з автосалоном договору купівлі-продажу;
  • Сприяють тому, щоб автосалон в найкоротші терміни повернув покупцю купленого у них автомобіля повну його вартість;
  • Зажадав від автосалону виплатити пені за період, коли автомобіль знаходився в ремонті і покупець був змушений пересуватися без транспортного засобу;
  • Отримав від автосалону компенсації витрат за власні послуги;
  • Якщо автомобіль покупець оформив в кредит, то юрист також допоможе повернути суму, яку до моменту повернення автомобіля в автосалон покупець встиг внести в рахунок погашення кредиту;

Після подачі письмової вимоги автосалон повинен розглянути його і винести рішення про повернення автомобіля і грошей за нього протягом десяти днів. За кожний наступний день прострочення автосалон повинен буде сплатити пеню. Розмір пені 1% від початкової вартості, яку покупець сплатив за покупку автомобіля.

Якщо автосалон відмовиться виконати озвучену вимогу, то наступним кроком буде — подача судового позову на автосалон. Що доведеться доводити автосалону? Що виникла у автомобіля несправність є наслідком неправильної його експлуатації з боку покупця. Зробити це дуже складно. Так що шансів на повернення автомобіля і його вартість у покупця в будь-якому випадку більше, ніж у автосалону.

Корисні поради

  • Починаючи з першого дня, коли ви намагаєтеся повернути неякісний автомобіль в автосалон, фіксуєте все «взаємодії» з ним: записуйте розмови на диктофон і т.д .;
  • Якщо ви здаєте автомобіль в ремонт, то просіть представника автосалону видати всі чеки і документальні підтвердження забору ТЗ в автосервіс;
  • Якщо автосалон відмовляється виконувати якісь ваші вимоги, просите підтвердити це в письмовій формі;
  • Не лінуйтеся звертатися до допомоги кваліфікованих юристів, адже так у вас з’явиться більше шансів повернути бракований автомобіль і гроші за нього;

У разі успішного результату справи автосалон компенсує ваші витрати на юридичну допомогу.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *