Як повернути автозапчастини у магазин


Згідно із законом «Про захист прав споживачів» запчастини для автомобілів не належать до товарів, які не підлягають обміну або поверненню назад в магазин. За яких умов можливе повернення автозапчастин? Які документи при цьому потрібно пред’явити продавцю? Що ще можна вимагати зробити із запчастинами, крім повернення? Читайте в статті.

Права споживача за Законом

Закон Про захист прав споживачів свідчить, що автозапчастини відносяться до непродовольчих товарах, повернення / обмін яких можливий, навіть  якщо вони належної якості, при наступних обставинах:

  • Якщо при поверненні автозапчастин вони не влаштовують покупця за розміром, формою, фасоном, габаритами, забарвленням або комплектації;
  • Якщо з моменту придбання автозапчастин пройшло не більше чотирнадцяти днів (не рахуючи дня покупки. Відлік починається тільки з наступного дня);

Магазин може встановлювати і великі терміни, передбачені для повернення товару. Але вони не можуть бути менше покладених згідно із законом «Про захист прав споживачів».

  • Якщо аналогічні (за ціною та характеристиками) автозапчастини в даний момент відсутні, то покупець може домовитися з продавцем дочекатися моменту, поки партія з потрібними автозапчастинами знову не відобразиться в магазині;
  • Якщо аналогічний автозапчастин (потрібного кольору або розміру) в наявності немає, то продавець може запропонувати автозапчастини потрібного розміру, але іншої фірми з перерахунком вартості.
  • Якщо покупця не влаштовує жоден з перерахованих вище варіантів, то він може написати заяву на повернення грошових коштів за умови повернення непотрібних автозапчастин;

Той же порядок дій передбачений при поверненні автозапчастин неналежної якості (бракованих, з відсутніми деталями і т.д.). При цьому:

  • Змінюються терміни для повернення автозапчастин. Зазвичай, вони встановлюються гарантійним терміном;
  • Важливою умовою повернення запчастин для машини неналежної якості є збереження товарного вигляду запчастин;

Часто, недобросовісні продавці відмовляються проводити повернення автозапчастини, посилаючись на те, що упаковка розкрита і товар був у вживанні. Однак, в законі чітко прописано, що повернутий не може бути тільки той товар, який був «в експлуатації», а не «у вживанні».

Так, наприклад, якщо запчастини були в щось упаковані, то назад на станцію вони повинні бути повернуті в тій же упаковці (навіть якщо пошкоджена цілісність упаковки, вона повинна бути).

  • Крім цього, у покупця повинні зберегтися документи, які можуть підтвердити факт зробленої покупки в конкретному місці;

При цьому, покупець має право і не пред’являти чек, якщо у нього є свідок досконалої «угоди».

  • У магазині доведеться заповнити заяву, після якого браковану автозапчастин відправлять на експертизу, щоб довести, що її проблема виникла в фабричним браком, а не зверненням покупця;

Правила повернення бракованих автозапчастин передбачають можливість проведення незалежної експертизи самостійно самим покупцем за свій рахунок. Якщо результати експертизи покажуть, що причиною шлюбу запчастини дійсно є фабричний брак, то магазин зобов’язаний повернути покупцеві вартість здійсненої перевірки.

Якщо експертиза доведе виробничий брак, то покупцеві буде запропоновано:

  • Обміняти браковану запчастина на якісну автозапчастин, аналогічну першій, або іншої марки, але з можливістю перерахунку вартості покупки;
  • Повернути повну вартість автозапчастини натомість на повернення самої запчастини;

Які автозапчастини не можна повернути?

Законом про захист прав споживачів встановлено, що в магазин не можна повернути тільки ті автозапчастини хорошої якості, які є «номерними агрегатами» (наприклад, двигун). Будь-які автозапчастини поганої якості в магазин повернути можна.

Якщо продавець відмовляється повертати гроші або проводити обмін

Якщо ви виконали всі вищеописані умови при поверненні невідповідною автозапчастини з посиланням на свої законні права, представлені в Законі про захист прав споживачів, а продавець все одно відмовляється виконувати ваші вимоги, то ви можете:

  • Подати письмову претензію і попросити розписатися продавця, підтверджуючи цим фактом його відмова виконувати ваші вимоги;
  • З цим документом звернутися в службу по захисту прав споживачів;
  • Якщо і ця інстанція мовчить, то не залишається ніякого іншого виходу, окрім звернення до вищої інстанції (суд).

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *