Як повернути гроші за путівку


Досить часто, купивши туристичну путівку, турист вирішує відмовитися від поїздки по одній з особистих причин (термінова робота, хвороба, смерть близької людини тощо).

Тут і назрівають такі питання: Чи можна повернути гроші за путівку? З яких причин можна зробити повернення путівки? Протягом якого терміну це можна зробити? Відповідь на ці та інші питання читайте в статті.

Причини повернення путівки

У законодавстві немає точних вказівок щодо причин, за якими турист може повернути придбану путівку. Однак, прийнято розрізняти такі причини:

  • Турист просто передумав вирушати в подорож і у нього немає ніяких документальних підтверджень, які обгрунтовують несподівана відмова;
  • Турист змушений відмовитися від подорожі в силу особистих обставин (наприклад, не встиг зібрати необхідні документи (візу); серйозно захворів близька людина або сам турист, не дали відпустку на роботі і т.д.)

Найважливішим аспектом при поверненні путівки є надання документів, що підтверджують неможливість скористатися путівкою.

  • Турист змушений відмовитися від поїздки з вини туристичної фірми, яка не змогла забезпечити клієнту обіцяний рівень відпочинку і облуговування;
  • Кардинальні відмінності умов відпочинку від описаних в договорі;
  • Зміна дати поїздки;
  • Серйозний «стрибок» витрат на поїздку;
  • Відсутність необхідних для подорожі документів (не видали візу, серйозне захворювання, смерть і т.д.);

Вимушене повернення путівки

Ще раз нагадаємо, що під «вимушеним поверненням» путівки мається на увазі наявність у туриста таких вагомих причин, як:

  • Відсутні документи (не встигли видати візу, прострочення заміни паспорта і т.д.);
  • Хвороба туриста або його близького родича;
  • Позбавлення волі;
  • Внаслідок чого судовими приставами було накладено арешт на виїзд боржника за кордон.
  • Смерть туриста або його близької людини;

В цьому випадку, для того, щоб повернути гроші за путівку, туристу знадобиться надати в туристичне агентство документи, що підтверджують причину відмови від путівки. Такими документами можуть бути: медична довідка про стан здоров’я, повістка в суд, свідоцтво про смерть, завірена довідка з міграційної служби або посольства і т.д.

У разі вимушеної відмови від подорожі і підтвердження цього відповідними документами, турист має право розраховувати, що йому повернути гроші за путівку, які він спочатку заплатив.

При поверненні путівки турист може розраховувати не тільки на повернення грошей, але і на зміни умов угоди. Так, наприклад, путівка може бути перенесена на іншу дату.

Однак, відмовляючись від путівки за особистими (нехай і вимушеним) причин, турист не зможе повернути 100% від її вартості, так як відмова не пов’язана з неналежно наданими послугами турфірми.

Турист має право вимагати розірвання туристичного договору по одній з особистих причин за умови оплати туроператору тієї суми, яку останній встиг витратити для організації подорожі.

Повернення грошей при добровільному поверненні путівки

Провести повернення грошей при добровільній відмові від поїздки дещо складніше, ніж при вимушеному. Точніше повернути гроші вдасться, але далеко не всі.

Уважно читайте туристичний договір при укладанні угоди з туристичним агентом. Найдрібнішим шрифтом, як правило, прописані найважливіші умови договору.

При добровільному поверненні путівки вам точно не вдасться повернути 100% від її вартості. Так, в більшості туристичних агентств сума повернення залежить від того, за скільки днів до поїздки турист вирішує повернути путівку.

  • Повернення путівки менш, ніж за тиждень до поїздки, може обернутися втратою ста відсотків вартості путівки;
  • Повернення путівки в період від восьми до чотирнадцяти днів до початку подорожі може обернутися втратою п’ятдесяти відсотків вартості путівки;
  • При поверненні путівки за п’ятнадцять-двадцять один день турист втратить двадцять п’ять відсотків від вартості путівки;
  • При поверненні путівки за двадцять два-тридцять днів до початку подорожі турист втрачає десять відсотків від вартості путівки;

Щоб не втрачати велику частину вартості путівки при її поверненні, краще зажадати повернути не гроші, а обміняти путівку на аналогічну путівку, але вже на іншу дату.

Однак, якщо туристичне агентство не хоче міняти дату або повертати гроші за путівку, у вас не залишається іншого вибору, окрім як звернутися до суду.

Як скласти претензію на повернення грошей?

  • Незалежно від того, з якої причини ви вирішили повернути гроші за путівку, насамперед ви повинні подати заяву про повернення путівки на ім’я туроператора;
  • Складену претензію (в двох примірниках) передати туроператору на підпис; Якщо туроператор з іншого міста, то претензію доведеться відправляти туди поштовим відправленням з можливістю отримання повідомлення.

Відправляючи претензію поштою важливо зробити і зберегти всі документи, що додаються до претензії, а також саму претензію. Рекомендується також зберегти всі чеки і квитанції, які видали при оплаті рекомендованого листа.

  • Паралельно з подачею претензії в туристичній фірмі зверніться зі скаргою в наглядовий орган. Він організує перевірку турагентства, тим самим підштовхне їх до повернення грошей за путівку;

Повернути повну вартість поїздки можна, запропонувавши купити свою путівку кому-небудь із знайомих, колег по роботі, родичів або друзів.

Повернення путівки з вини турфірми

Повернення путівки з вини туристичного агентства може статися в наступних випадках:

  • Туристична фірма збанкрутувала;

Якщо поїздка відмінилася через банкрутство або ліквідації турагентства, то турист має право повернути 100% від вартості путівки. Однак, на практиці, туристичні агенти йдуть на всілякі хитрощі, щоб утримати хоча б частину суми у себе. В цьому випадку рекомендується спочатку повернути ту суму, яку пропонує агентство, а відсутню частину спробувати повернути вже через суд.

  • Туристична фірма більше не займається оформленням путівок конкретного напрямку;

Якщо туристичний агент повідомляє вам про те, що напрямок, на яке ви оформили путівку, більше не працює, перше, що вам варто зробити, це попросити надати документальне підтвердження паче не функціонуючого туристичного напрямку.

Згодом саме цей документ може стати вашим порятунком в суді. Замість повернення грошей туроператор може запропонувати вам обміняти вашу путівку на путівку іншого напрямку з перерахунком вартості поїздки.

Як ще можна повернути гроші за путівку?

Якщо туристичне агентство і туроператор не хочуть повертати вам навіть частина вартості путівки, ви можете скористатися ще однією хитрістю і повернути гроші через банк.

Повернути гроші за путівку через банк можна за умови початкової її оплати за допомогою банківської карти. Для того, щоб повернути гроші за путівку через банк, знадобиться зробити наступні маніпуляції:

  • Прийти у банк, клієнтом якого ви є і заповнити заяву про повернення грошових коштів.
  • У заяві повинна бути вказана чітка причина, чому ви вважаєте вироблений грошовий переказ неправомірним;
  • Після цього заява направляється на розгляд, в результаті якого банк здійснює повернення грошей з зазначеного рахунку на банківську карту заявника;

У заяву може бути зазначено, що причиною повернення грошей на банківську карту є неякісне надання туристичних послуг. Як правило, цієї причини виявляється поле досить для того, щоб банк прийняв сторону туриста, а не туроператора.

Якщо ви спробуєте повернути гроші через банк через банкрутство туристичного агентства, то зробити це буде набагато складніше.

Повернути гроші через банк можна також в наступних випадках:

Якщо вас, як туриста, не влаштовують надаються туристичним агентством послуги;

Якщо туристичне агентство обдурило вас, розписавши умови відпочинку, які на ділі виявилися далекі від обіцяних;

Туристичне агентство виявилося не весь спектр послуг;

Купівля путівки обернулася непередбаченими додатковими витратами.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *